måndag 23 februari 2009

äntligen tillbaka!





Nu är jag bättre, och kan stå på mina ben. Igår söndag körde jag och Stina ytterligare en vänta ut till holmens marknad-träffade en utställare-hämtade kakor inför söndag-åkte till ikea-och bauhaus- vända. Men den här gången gick det hela så mycket bättre!
Väl tillbaka på 3elånggatan på kvällen, fick jag se lokalen igen som jag inte sett på en vecka. Och vilken förändring! Från att ha stuvat in en massa möbler i ett hörn, och färg som legat i flagor på golvet, till klädställningar och Stinas alla fantastiska tyger.

Jag var helt mållös, och kände verkligen hur det här kommer bli bra.
Idag måndag tog jag en tur och köpte mer mormors-porslin och städprylar.
Sen har jag spenderat resten av dagen med att måla klart kassabyrån den sk. "predikstolen".
Och målat spegeln till provrummet.
Imorgon ska jag skruva ihop allt igen, och måla vidare på andra möbler som är i desperat behov att få ny färg.

Sakta men säkert...börjar det bli en butik. Och om allt går som det ska på söndag, så kommer vi få besök av "Månadens Gäst".

Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar